Spektakle dla najmłodszych i premiery filmowe na VOD Warszawa

Strona główna » Aktualności Dodano: 2021-11-26

Spektakle dla najmłodszych i premiery filmowe na VOD Warszawa – najlepsze antidotum na jesienna pogodę.
Trwa Festiwal Korczak Dzisiaj, w jego ramach możemy oglądać najciekawsze spektakle dla dzieci. Teatr Guliwer z okazji mikołajek pokaże spektakl „Gwiazdka”, a już od początku grudnia zaprezentujemy kolekcje filmów krótkometrażowych dla najmłodszych pt. PRZYGODY DZIKICH DZIECI. Dla widzów dorosłych przygotowaliśmy kilka premier filmowych – „Warsaw by night”, „Babadook” i „Złodziejaszki” to tylko kilka z nich.
 
Jesienna szaruga zachęca do korzystania z uroków kultury online na VOD Warszawa. Zarówno najmłodsi widzowie, jak i dorośli użytkownicy mogą znaleźć wiele ciekawych i ambitnych propozycji spędzenia czasu wolnego z programem warszawskich instytucji, organizacji pozarządowych i festiwali.
DLA NAJMŁODSZYCH
Festiwal Korczak Dzisiaj
Do dnia 27 listopada 2021 roku zapraszamy Was do udziału w 25. edycji Festiwalu KORCZAK DZISIAJ odbywającej się pod hasłem INWENCJA. Rzeczywistość, która nas otacza, zmienia się dynamicznie, dlatego Festiwal co roku modyfikuje swoją formułę tak, by odpowiadać przemianom i potrzebom swoich odbiorców, którymi niezmiennie od 1994 roku są młodzi ludzie. Naszym głównym celem jest budowanie z nimi partnerskiego dialogu na wielu poziomach. Inwencję traktujemy zatem nie jako wychodzenie “przed szereg”, ale “nadążanie” za młodymi widzami i widzkami. W naszym rozumieniu nie jest ona niczym szczególnym, jest nieodłącznym, czy wręcz koniecznym elementem pracy z dziećmi i młodzieżą. Przed nami spektakle “Smok”, “Ach, jeżeli przyjdę dać, tak okrutne, moje ostatnie pożegnanie” oraz “Story lab 1981. Stan Wojenny”.
Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy i Międzynarodowy Festiwal dla Dzieci i Młodzieży Kino w Trampkach zapraszają najmłodszych widzów do oglądania filmów krótkometrażowych PRZYGODY DZIKICH DZIECI – 
od 3 grudnia.
Cykl 15 filmów dzieli się na trzy części: „Dzikość”, „Przygody” i „Dzieci”. W pierwszej – widzowie przyjrzą się swoim relacjom z przyrodą, spróbują odkryć to, co w świecie dzikie, nieprzeniknione i nieskażone ludzką cywilizacją. Zastanowią się, dlaczego dla ludzi tak ważny jest kontakt z naturą i czego można nauczyć się od zwierząt 
i roślin. W drugiej – poznają historie pełne przygód, zabawy i wyzwań, które uruchamiają wyobraźnię i zachęcają do eksplorowania świata. W trzeciej, ostatniej części bardzo ważne są dzieci i bohaterowie filmów w wieku widzów. Jak doświadczają świata? Jak zawiązują przyjaźnie? Jak układają się ich relacje 
ze starszymi? Bycie w świecie z innymi ludźmi to nie lada wyzwania, ale też fascynująca przygoda.
„Gwiazdka”, reż. Robert Jarosz – od 6 grudnia

Grudzień to wyjątkowy czas w naszych kalendarzach. Jest zimno, sklepy wypełnione są świątecznymi ozdobami i melodiami, a myśli wszystkich nieustannie krążą wokół Świąt Bożego Narodzenia. Z radością lub z niepokojem odliczamy kolejne dni do Gwiazdki, zastanawiając się, jak ją przeżyć najlepiej. A jak Wy przygotowujecie się do Świąt? W tym roku możecie to zrobić z Nami, na platformie VOD Warszawa.

Dwunastoosobowy zespół aktorski Teatru Lalek Guliwer zaprasza na skrzące się śmiechem, muzyką i tańcem przedstawienie, podczas którego poznacie święta 
z zupełnie innej strony! Osnową naszego świątecznego spektaklu są trzy przeplatające się ze sobą historie. Każda z nich zwraca uwagę na inny aspekt tego niezwykłego czasu. Przedstawienie zabiera widzów w podróż po tym szczególnym czasie, który dla niektórych jest okresem radosnego oczekiwania, a dla innych chwilą wyciszenia i oderwania od codzienności. Przezabawna drużyna Mikołaja bawi się pakując prezenty, samotna kobieta spędza czas w pustym mieszkaniu, 
a pastuszkowie zmierzają do stajenki, by przywitać Dzieciątko. Wszystkim przewodzi tytułowa Gwiazdka. Dokąd nas zaprowadzi i w jakie okna zajrzymy 
po drodze? Przekonajcie się sami!

DLA DOROSŁYCH

Nagrodzony Złotą Palmą w Cannes film „Złodziejaszki” będzie dostępny 
od 2 grudnia.
Pracownik budowy Osamu Shibata (Lily Franky) razem z kilkuletnim Shotą (Kairi Jyo) kradną z supermarketu jedzenie na kolację. Shota jako dziecko jest poza podejrzeniami ochrony, kradnąc, powtarza więc pokazane mu przez Osamu gesty, 
a ten rozgrzesza go później i tłumaczy mu, że nie robi nic złego, bo rzeczy w sklepie nie należą jeszcze do nikogo. W drodze powrotnej zabierają ze sobą Yuri (Miyu Sasaki), dziewczynkę, która uciekła od poważnie zaniedbujących ją rodziców. Osamu znów przekonująco argumentuje, że skoro nie wezmą za nią żadnego okupu, to nie będzie to porwanie. A Yuri lepiej zaopiekują się trzy kobiety, które same w nietypowy sposób dokładają się do skromnego domowego budżetu: żona Osamu, Nobuyo (Sakura Andô), okrada klientów pralni, w której pracuje, młoda Aki (Mayu Matsuoka) występuje w peep-show, a jej babcia Hatsue (Kirin Kiki) nadal wyciąga czasem pieniądze od nowej rodziny byłego, zmarłego już męża. Wszyscy razem są naprawdę szczęśliwi, choć nagły zwrot akcji nada zupełnie inne znaczenie temu, co wcześniej się działo, i spotęguje wrażenie, że zależności między bohaterami do jasnych nie należą. Nagrodzone Złotą Palmą w Cannes „Złodziejaszki” są misternym i pełnym tajemnic filmem. Jednak mimo całej złożoności i inteligencji, z jaką snuje swoją opowieść reżyser Hirokazu Koreeda, 
nie okazuje się ona ani rasową tragedią rodzinną, ani społecznym dramatem. Może dlatego, że Koreeda nie pokazuje problemów wprost, choć historię Osamu i pozostałych oparł na prawdziwych wydarzeniach i chociaż w filmie wyraźnie motywuje go niesprawny system pomocy społecznej, pozostawiający ludzi samym sobie, karzący, ale niewyciągający z biedy. Dla japońskiego reżysera równie istotne są jednak lekkość i ciepło, trudniejsze do uchwycenia, bo wyrażane drobnymi gestami.
“Babadook”, reż. Jennifer Kent – od 2 grudnia
Film dokonuje bezlitosnej rewizji mitu od lat utrwalanego przez hojnie opłacanych life designerów i trenerów rozwoju osobistego; okazuje się bowiem, że nie wszystkie wewnętrzne demony da się pokonać. Niektóre trzeba oswoić, tak by dało się z nimi żyć. Równocześnie produkcja wychodzi z gatunkowych ram, nie dając jednoznacznej odpowiedzi, czy rzeczywiście tytułowe straszydło jest wyłącznie określeniem symbolicznym, odnoszącym się do urazu psychicznego głównej bohaterki. Film Jennifer Kent bardziej przypomina wyciszoną psychodramę niż hollywoodzkie widowisko i potwierdza wielką prawdę o horrorze - najskuteczniej ścina białko to, 
co przez większość seansu pozostaje nieuchwytne optycznie. Rzeczywiście, w tym oceanie strachu można zanurzyć się z głową.
W kinie było już wszystko, toteż nie pierwszy raz obdarzony bujną fantazją małolat przysięga, że  jego domu czai się potwór. Mimo to "Babadooka" ogląda się w osłupieniu. O sukcesie produkcji zdecydowały idealne proporcje, w jakich wymieszano składniki. Sekwencje oddające zmianę ekranowego nastroju, kiedy to dramat przedzierzgnął się w pełnokrwisty horror poprowadzono bezbłędnie. Na szczególne uznanie zasługuje aktorski duet Davies-Wiseman, któremu – w odróżnieniu, 
od skrytego w mroku upiora – kamera dobrze się przygląda. Nietypowo obsadzona gwiazda "The Slap" ujawnia nieprzeciętny talent do niewerbalnego przekazywania złożonych emocji. Gdy słyszy stukoty i pomruki niepokoimy się razem z nią, a kiedy traci kontrolę nad umysłem, wiadomo już, że może wydarzyć się wszystko. Z kolei intensywność, z jaką Wiseman odgrywa niepokoje swojego bohatera, każe widzowi raz po raz upewniać się, czy pod kinowy fotel aby na pewno nie wpełzł Mr Babadook.
Warsaw By Night, reż. Natalia Koryncka-Gruz – od 22 grudnia
Historia czterech kobiet, które mają własne zdanie na temat miłości i związków 
z mężczyznami. Iga (Iza Kuna), mężatka, która żyje w udanym związku z artystą (Leszek Lichota), wciąż głodna jest intensywnych doznań. Poszukiwania doprowadzą ją do spotkania ze skrajnie różnymi odcieniami miłości, których doświadczają współczesna femme fatale (Joanna Kulig) oraz kobieta zdradzana (Agata Kulesza). Radykalnej odmiany potrzebuje też atrakcyjna trzydziestolatka Maja (Roma Gąsiorowska). Szuka mężczyzny, który wywróci jej świat do góry nogami. Taką miłość odnalazła być może Renata (Marta Mazurek), poznająca miasto u boku Konrada (Józef Pawłowski). Wszystkim bohaterkom towarzyszy kipiąca emocjami, nastrojowa Warszawa, która w jedną noc może zmienić całe ich życie.
 

Źródło: ckf.waw.pl