Najnowszy spot Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, zachęcający do szczepienia przeciwko COVID-19, wpisuje się w szerszą akcję #M2WSbezpiecznie, w ramach której instytucja podjęła działania jak i zastosowała szereg środków bezpieczeństwa w trosce o zdrowie pracowników oraz gości. Muzeum w 2020 r. prowadziło m.in. akcję „Maska i książka”, w trakcie której instytucja rozdała gdańszczanom i gdańszczankom 18 tys. zestawów: maska ochronna + wydawnictwo MIIWŚ.W tym trudnym czasie instytucja udostępniała także bezpłatnie swoje muzealne pokoje hotelowe dla lekarzy, będących na pierwszym froncie walki z wirusem. Ponadto od października 2020 r. Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku udostępnia swój parking podziemny na rzecz funkcjonowania centrum testowego COVID-19 drive-thru Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego.
Sytuacja epidemiologiczna nieoczekiwanie wpłynęła również na sposób komunikacji – zarówno na płaszczyźnie osobistej, jak i zawodowej. Nowa sytuacja sprowokowała alternatywne spojrzenie instytucji na możliwości dotarcia do swoich odbiorców. Dlatego też, od marca 2020 r. Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku realizuje internetową akcję #M2WSwirtualnie, w ramach której w mediach społecznościowych Muzeum oraz na stronie internetowej www.muzeum1939.pl każdego dnia publikowane są materiały dotyczące II wojny światowej, w postaci zarówno ciekawych informacji, wystaw online, relacji świadków historii, wirtualnych spacerów oraz innych interesujących materiałów naukowych, jak i edukacyjnych oraz kulturalnych.
Przygotowany przez Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku spot zachęcający do szczepień przeciwko COVID-19 jest kolejnym krokiem pokazującym solidarność instytucji w walce z pandemią koronowirusa, jak i jest kolejną cegiełką pomocy, jaką Muzeum chce dodać od siebie w tym trudnym dla nas wszystkich czasie.