012345678910

Popołudnie ze Straussem - Wieliczka

Strona główna » Wydarzenia Dodano: 2017-07-28

WIELICZKA: II koncert „Popołudnie ze Straussem”

 

Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka zaprasza na drugi letni koncert z cyklu „Popołudnie
ze Straussem”, który odbędzie się  30 lipca 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego w Wieliczce. Koncert wykonają: Orkiestra Straussowska OBLIGATO pod kierunkiem Jerzego Sobeńko oraz znani i utalentowani soliści:  Bożena Zawiślak-Dolny – mezzosopran i Jan Wilga - tenor

W programie usłyszeć będzie można m.in.: Johanna Straussa  „Życie artysty”, „Tik Tak Polka” i „Pizzicato Polka”, Emila Waldteufel a  “Espana”, Johannesa Brahmsa  “Taniec węgierski”
nr 6, Antoniego Rubinsteina  “Melodia” czy Josifa  Ivaanovicia “Fale Dunaju”.

Trzeci koncert z cyklu “Popołudnie ze Straussem” odbędzie się 27 sierpnia 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego.

Informacja: 12 278 58 49
www.muzeum.wieliczka.pl
 
Bożena Zawiślak-Dolny

Jest śpiewaczką wszechstronną, z powodzeniem śpiewa w operze, operetce i musicalu.
Ta znakomita śpiewaczka o której mówiono, że jest uśmiechniętym wulkanem energii,
przez wiele lat była mezzosopranowym filarem Opery Krakowskiej. Jej kreacje zawsze przyjmowane były z pełnym uznaniem przez publiczność i krytyków. Swoje znakomite kreacje stworzyła w operach Rossiniego (Kopciuszek, Cyrulik Sewilski, Semiramida) i Verdiego (Bal maskowy, Trubadur, Nabucco, Rigoletto, Aida), jednak najbardziej zrosła się z jej nazwiskiem partia tytułowej Carmen w operze Bizeta.
Nieobcy jest jej również repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Pergolesiego i Szymanowskiego, Requiem Verdiego i Dworzaka, VIII Symfonia Mahlera, Czarodziejska miłość de Falli). Ogromny sukces przyniosło artystce wykonanie songów Kurta Weilla w przygotowywanym przez Operę Śląską spektaklu „Zagraj mi melodię z dawnych lat”. Ostatni sukces tego gatunku to znakomita kreacja Aldonzy-Dulcynei w musicalu „Człowiek z La Manchy”  M. Leigha, wystawionym w Łódzkim Teatrze Muzycznym i Operze Krakowskiej.
W roku 1997 otrzymała nagrodę Wojewody Krakowskiego za wybitne osiągnięcia
w dziedzinie kultury i sztuki.

Jan Wilga
Czołowy amant krakowskiej sceny operetkowej, obdarzony pięknym głosem, nieprzeciętnym talentem aktorskim i znakomitą aparycją sceniczną. Jerzy Waldorff nazwał go największym amantem operetkowym lat 80-tych. Urodzony w Paryżu, wychowany w Polsce śpiewa właściwie od dzieciństwa.
Już jako amator odnosił sukcesy wokalne, z których najważniejszym stało się uzyskanie tytułu laureata amatorskiego konkursu wokalnego podczas jednego z Festiwali im. J. Kiepury w Krynicy. Słuchająca wówczas młodych talentów, znakomita śpiewaczka, reżyser i dyrektor teatrów muzycznych, Barbara Kostrzewska, zaproponowała mu angaż do Wrocławia. Jan Wilga wybrał jednak Kraków, występy w operetkach i kształcenie głosu u Janiny Tisserant-Parzyńskiej, wybitnej mezzosopranistki.
Krakowowi był i pozostaje wierny. Na licznych scenach krajowych występuje tylko gościnnie
i jest przyjmowany owacyjnie. Znany i podziwiany we Francji, Szwajcarii, Włoszech, Austrii, Niemczech, Luksemburgu, a także w Kanadzie. Posiada w swoim repertuarze największe role operetkowe m.in. w Baronie cygańskim J. Straussa II, Królu włóczęgów R. Frimla, Ptaszniku
z Tyrolu K. Zellera, Polskiej krwi O. Nedbala, Księżniczce czardasza i Hrabinie Maricy
E. Kálmána, Studencie żebraku i Gasparone K. Millöckera, Carewiczu i Wesołej wdówce
F. Lehára, Swobodnym wietrze I. Dunajewskiego, Wiktorii i jej huzarze P. Ábraháma, a także role operowe np. w Traviacie G. Verdiego oraz Dydonie i Eneaszu H. Purcella.
 

 

Źródło: Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka

ul. Zamkowa 8, 32-020 Wieliczka

http://www.muzeum.wieliczka.pl